Szakértői bizottsági vizsgálat

A 15/2013 (II.26) EMMI rendelet megváltoztatta az ellátási formát!

Járási Szakértői Bizottság Megyei Szakértői Bizottság
Kinek?
18 hónapnál fiatalabb gyermek részére szakértői vélemény készítése egyes szakorvosi javaslatok alapján. A 3. életévét betöltött gyermek, tanuló teljes körű pszichológiai, pedagógiai-gyógypedagógiai, továbbá szükség szerint orvosi vizsgálata. A gyermek iskolába lépéshez szükséges fejlettségének megállapítása. 18 hónapnál fiatalabb gyermek részére szakértői vélemény készítése egyes szakorvosi javaslatok alapján. 3 életév alatti gyermek, tanuló teljes körű pszichológiai, pedagógiai-gyógypedagógiai, továbbá szükség szerint orvosi vizsgálata.
Ki kérheti?
A szakértői vizsgálat indítható a szülő kérelmére, illetve, ha az eljárást nem a szülő kezdeményezi, a szülő egyetértésével. Szülői egyetértés hiányában hivatalból is indítható. Ha a gyermek óvodai nevelésben, iskolai nevelésben, oktatásban részesül, az óvoda és az iskola köteles közreműködni vizsgálat iránti kérelem elkészítésében. A szakértői vizsgálat indítható a szülő kérelmére, illetve, ha az eljárást nem a szülő kezdeményezi, a szülő egyetértésével.
Milyen nyomtatványon kérheti?
Szakértői vélemény iránti kérelem 
(Kérelem: ITT)
Szakértői vélemény iránti kérelem
Korai életkorban az iskolás gyermekekre vonatkozó adatokat nem kell kitölteni.
(Kérelem: ITT)
Mi a célja?
Szakértői vélemény elkészítése. Javaslattétel az intézmény részére a gyermek, tanuló nevelésével, oktatásával kapcsolatos sajátos követelményekre, fejlesztési feladatokra. A fejlesztési feladatok ellátásának időkeretére, az egyes tantárgyakból a könnyítések beiktatására, segédeszközök használatára, a szükséges szakember bevonására. Szakértői vélemény elkészítése. Javaslattétel a gyermek korai gondozásba vételére.
Amennyiben a sajátos nevelési igény (SNI) gyanúja felmerül, ennek igazolása a Megyei Szakértői Bizottságnál, kiegészítő vizsgálatok elvégzése alapján történik. Javaslattétel az intézmény részére a gyermek, tanuló nevelésével, oktatásával kapcsolatos sajátos követelményekre, fejlesztési feladatokra. A fejlesztési feladatok ellátásának időkeretére, az egyes tantárgyakból/tantárgyrészekből a felmentések, a könnyítések beiktatására, segédeszközök használatára, a szükséges szakember bevonására.